אספרטיים למה הוא מסוכן?​

מחקרי חיות מוקדמים שעשו שימוש במינונים נמוכים, בינוניים וגבוהים של אספרטיים, הצביעו על עלייה דרמטית בשכיחות גידולים ממאירים במוח, בלבלב, בשד, באשכים, בבלוטת התריס ובבלוטת הערמונית. מחקרים הצביעו גם על מתאם ישיר בין כמות האספרטיים שהחיות צרכו לבין שכיחות הגידולים. כמה סיבות עשויות להוות הסבר אפשרי לעלייה בשכיחות הסרטן אצל החיות. אחת מהן היא שהאספרטיים מתפרק בגוף לחומר שנקרא דיקטופיפרזין שדומה מאוד במבנה הכימי שלו לקבוצה של חומרים הגורמים לסרטן.אספרטיים מכיל גם מתנול, שמתפרק בגוף לפורמלהיד וחומצה פורמית. מחקרים הוכיחו כי פורמלדהיד מתמקם ליד הדנ״א וגורם לו נזק חמור ומצטבר. פירושו של דבר שאפילו פחית אחת של דיאט קולה ביום גורמת להצטברות של פורמלדהיד בתאים, כך שכמות הרעלן הזה בגופנו הולכת וגדלה מיום ליום. כמו כן,יש בידנו ממצאים מדעיים המצביעים על כך שאספרטיים עלול להחמיר דיכאון בקרב אנשים הסובלים מהבעיה, לגרום לעליה במשקל ולהפרעות שינה, לשבש את השליטה בסוכרת ,לזרז הופעת מיגרנה. אחד המרכיבים של אספטריים היא חומצה אספרטית, שהיא רעלן ידוע. אפילו ריכוזים נמוכים של חומצה אספרטית בחינכיים הוכחו כגרומים לכאבי ראש . אני ממליץ לכם בחום להימנע מכל המוצרים שמכילים אספרטיים, על כל צורותיו המסחריות. (מקור לכתיבה זו, מתוך דברים שהרצה  ד״ר ראסל בליילוק) למעוניינים להעמיק את הידע - היכנסו לדף הבית שלנו

חשיבות ארוחת בוקר

חשיבות ארוחת הבוקר

ארוחת הבוקר אינה פותחת את התיאבון, אלא מונעת רעב גדול ורצון לאכילות מיותרות במהלך היום.עם הקימה בבוקר ,בגופינו באופן טבעי ישנן רמות גבוהות של נוירופפטיד המשדר לגופנו רצון לאכילת פחמימות . כבר בתלמוד למדנו על החשיבות הרבה של ״פת שחרית״, היכולה לשמור על בריאותינו.המחקר הרפואי בימינו הגיע להבנה כמה מסגולותיה של ארוחות הבוקר :היא מחזקת את הגוף, מסייעת לבניית שרירים והעצמות ,תורמת למניעת השמנה ,משפרת את היכולת של הריכוז והחשיבה, מגבירה עירנות ואפילו משפרת את מצב הרוח . במידה והכמיהה לפחמימות לא תאוזן בארוחת הבוקר ,הנוירופפטיד הזה ישאר בשיאו וישדר רצון לאכילת פחמימות לאורך כל היום. לכן, בניגוד למה שחושבים, ארוחה בבוקר אינה ״פותחת את התיאבון״ אלא מונעת רעב חזק ופתאומי וכך מקטינה את הסיכוי לאכילה עודפת ובלתי נשלטת של מתוקים/חטיפים במהלך היום. מחקרים רבים מראים שארוחת הבוקר מסייעת בירידה במשקל ובשמירה על תוצאות בטווח הארוך.ארוחת הבוקר מובילה לעליה באנרגיה ומסייעת בעידוד מצב הרוח .מחקרים הראו כי דילוג על ארוחת בוקר גורם לחוסר אנרגיה ולדיכאון. חשוב להימנע מלאכול בבוקר פחמימות ריקות וסוכרים פשוטים כגו; מאפים מקמח לבן ,שוקולד חטיפים וממתקים מכיוון שאלה גורמים לרעב גדול במהלך היום. עם אכילתם עולה בבת אחת רמת הסוכר בדם ומקבלים פרץ אנרגיה מיידי, אך כעבור זמן קצר צונחת רמת הסוכר בדם ומובילה לתסמינים של רעב ,עייפות וחוסר ריכוז.

...
...

אולי יעניין אותך גם:

 

• ייעוץ תזונה

 

• אימון כושר אישי

 

• מתאמנים ממליצים

אולי יעניין אותך גם:

 

• ייעוץ תזונה

 

• אימון כושר אישי

 

• מתאמנים ממליצים